Subject: Vikipalu PEP ja Maapaju LKA loodusliku veerežiimi taastamistööde ehitusprojekti kooskõlastamine
From: "Hendrik Klaas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 24 Mar 2025 09:07:49 +0200

Tere

OÜ Inseneribüroo STEIGER on Riigimetsa Majandamise Keskuse tellimusel
koostanud Vikipalu metsise püsielupaigas ning Maapaju looduskaitsealal
loodusliku veerežiimi taastamistööde ehitusprojekti (tööd nr24/4979 ja
24/4980 vastavalt). Projektid on vormistatud eraldi ning projektide
lähteülesande kohaselt tuleb kooskõlastus taotleda ka Transpordiametilt.

Projektide suurte mahtude tõttu on need kättesaadavad alljärgnevatelt
OneDrive linkidelt:

<https://steigeree-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/hendrik_steiger_ee/EbW
bw5KOiC5EoJ3JK5kH9n0Bh0h2fGd9hj5lkW3H7vvIFA> Vikipalu PEP taastamistööde
ehitusprojekt.asice

<https://steigeree-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/hendrik_steiger_ee/ERh
5T2CqyTdIhsTj1TRNCS8BWGpNq5IPpTgn8_KXfb3Wcw> Maapaju LKA taastamistööde
ehitusprojekt.asice

Vikipalu metsise püsielupaiga veerežiimi taastamise eesmärgiks on
leevendada ja hüvitada Kaitseväe keskpolügooni riigi eriplaneeringuga
(KVKP) kavandatud tegevuste negatiivseid mõjusid selliselt, et säiliks
Kõrvemaa metsise elupaiga tuumikala soodne looduskaitseline seisund.
Veerežiimi taastamisega luuakse eeldused soometsade struktuuri ning neile
iseloomuliku taimestiku säilimiseks ja taastumiseks arvestades võimalusel
kaitsealuste liikide elupaigaeelistusi. Tegu on KVKP Natura hindamise
hüvitusmeetmete kava tegevusega, mille aluseks on Natura asjakohane
hindamine ja hüvitusmeetmete väljatöötamise kavatsus. Maapaju
looduskaitseala veerežiimi taastamise eesmärgiks on luua eeldused rabade
(7110*) ning siirdesoo- ja rabametsade (91D0*) struktuuri ja neile
iseloomuliku taimestiku säilimiseks ning taastumiseks arvestades
võimalusel kaitsealuste liikide elupaigaeelistusi. Taastamistööde
kaasnevaks eesmärgiks on suurendada sidusust Vikipalu ja Niinsoni metsise
püsielupaikade vahel ja parandada püsielupaikadest välja jäävate metsise
elupaikade kvaliteeti.

Palume menetlus läbi viia esimesel võimalusel nii kiiresti, kui vähegi
võimalik. Projekti avalikustamise koosoleku korraldab tellija ning
teavitame sellest teid esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Hendrik Klaas

OÜ Inseneribüroo STEIGER

Männiku tee 104, 11216 Tallinn

Mobiil: +372 5349 2252

www.steiger.ee <http://www.steiger.ee/>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.